יום שלישי, 2 בנובמבר 2010

פסטו



אקדים ואומר כי בד"כ אני לא משתמשת במשקלים ומדידות מדוייקות כל כך אך כאן עשיתי זאת
יש לי בבית כבר שנים את הספר "פסטה" ומידי פעם מנסה , שיניתי משהו קטן לפי טעמי האישי.

מצרכים:
1/4 כוס (40 גרם) צנוברים
2 כוסות גדושות (100 גרם) עלי בזיליקום טריים
3 שיני שום (במקור רק 2)
1/4 כוס (25 גרם) גבינת פרמזן מגוררת - אני השתמשתי בפרמזן מגורר משקית ממקרר הסופר לדעתי של השף הלבן.
1/2 כוס (125 מ"ל) שמן זית.

אופן הכנה:
1. לתוך מעבד מזון להכניס את הצנוברים, עלי הריחן השום והפרמזן ולהפעיל את המעבד עד שהם קצוצים דק.
כשהמנוע פועל להוסיף שמן זית בזרם דק עד שנוצרת משחה חלקה. אני הוספתי עוד טיפונת שמן למרקם
שאהבתי.

2. לתבל מלח ופלפל שחור לפי הטעם.

בקשר לכמות השום אני שמתי 3 שיניים מאחר ולאחר טעימה לא נראה לי מספיק והוספתי , בקשר לשמן נראה היה לי מתאים להוסיף ממש ממש מעט.

יצא מעולה.

אפשר להכין לאחסן במקרר עד הארוחה. יש לציין שבגלל הפרמזן זה לא יחזיק מעמד ורצוי לאכול עוד באותו יום. מקסימום יום יומיים...
לפני הגשה אפשר לחמם את הרוטב
להכין פסטה ולשפוך מעליה ולערבב.
מעדן.
לארוחה בשרית אפשר פרווה בלי הגבינה בכלל ואז זה יחזיק יותר זמן.
לפי הספר בקרור במיכל אטום עם שכבת שמן מלמעלה או ניילון נמצד יישמר 2-3 חודשים ובהקפאה כ 5 חודשים (שוב-ללא הגבינה)

השתמשתי בניוקי שקניתי במסעדה שמכינה טרי וקניתי במשקל קפוא, לפני הארוחה , הפשרתי במקרר ואז הכנתי במיים רותחים ממש מס' דקות.
היה טעים.

תגובה 1:

  1. האמת שלא הייתי בטוחה והסתכלתי באינטרנט על הגדרה של פסטו בויקפדיה, ראיתי שכתוב שאפשר גם עם סוג אגוזים אחרים. אולי שמעתי פעם על שקדים?...אף פעם לא ניסיתי. בלי בכלל יוריד בטוח חלק מהטעם לדעתי זה יצא טעים מאוד עם. לדעתי למשל אפשר בשקט לוותר על הגבינה.

    השבמחק

ארכיון הבלוג